مقدمات برای حضور در خیابان

در اینجا یک راهنمای کوتاه در باره  آماده شدن برای حضور عمومی در اعتراضات سراسری مانند مواردی که در حال حاضر در هنگ کنگ یا ایران در حالروی دادن است ، آورده شده است. با قدردانی از شجاعت و آگاهی شما ، موفق باشید. این توضیحات از طرف هوادارن شما  و مردم معترض هنگ کنگ و آمریکا تهیه شده است. مردمی که خود در فرصت های مختلف بر علیه ظلم و ستم دولت های تبه‌کار خود دست به قیام زده اند.

صورت کاملا پوشانده شود

چگونه و چرا هویت ود را در تظاهرات پنهان نگاه داریم؟

افراد هویت خود را در طی تظاهرات به دلایل مختلفی از پلیس و رسانه ها پنهان می کنند: مدرسه ، اشتغال ، وضعیت مهاجرت ، خدمات محافظت از کودکان  و جاسوسان هوادار حکومت. این نکته مهمی است حتی اگر شما قصد ندارید قانون را نقض کنید. هرچه کامل تر این امر را جدی بگیریم ، به ایمنی جمعی کمک کرده ‌ایم. با هم ، ما قدرت فوق العاده ای داریم.

 

پوشش مناسب

چندین لایه بپوشید: یکی از لباس ها برای ورود به منطقه ، دیگری برای انجام عمل و مواردی که به شما کمک می کند وقتی زمان رسیدن خروجی خود را به هم می آمیزد ، مخلوط شوید.  خال کوبی ها یا آرایش های شخصی  را پنهان نگاه دارید. برخی از معترضین برای اینکه قابل تشخیص نباشند ، لباس های یکسان ، پیراهن ها، شلوار و ماسک های مشکی دارند. اگر این کار را کردید ، اطمینان حاصل کنید که لباس هایتان هیچ ویژگی مشخصی ندارند. کفش یا کوله پشتی شما نیز می تواند باعث شناسایی شما شود. سعی کنید کفش  یا وسایل همراه شما نیز پوشیده باشد یا از نوع یا رنگ خاص و متفاوتی نباشد.

اگر ماسک دارید ، آن را  به دور از نظر دوربین یا پلیس به چهره بزنید یا از چهره بردارید و آن را در تمام مدت زمان کار خود نگه دارید. موهای خود را کاملاً بپوشانید.

برای ساختن ماسک با یک تی شرت ، یک سوراخ گردن را دور چشم خود بکشید و آستین های محکم پشت سر خود را ببندید ، بقیه پیراهن سر و شانه های خود را بپوشانید. پلیس ممکن است افراد  ماسک زده  ای که از جمع جدا می‌شوند را هدف قرار دهد ، بنابراین تا زمانی که ماسک دارید کنار هم بمانید و صبر کنید تا زمانی که به یک مکان امن برای تعویض لباس و چهره برسید.

عینک عینک ایمنی یا عینک شنا می تواند چشم شما را در برابر سلاح های شیمیایی محافظت کند. عینک آفتابی می‌تواند شما را در برابر شناسایی محافظت  کند. هر دو در قالب نسخه در دسترس هستند. اگر از لنزهای چشمی استفاده میکنید ، مراقب باشید که سلاح های شیمیایی برای شما خطر ناک تر هستند. چشم های خود را نمالید و بدانید که این امکان وجود دارد که گاز ناشی از گاز اشک آور زیر لنز شما جمع شده و باعث سوزش بیشتر شود.

 موزی که در سرکه سیب خیسانده ،  میتواند مشکل تنفسی شما را در برابر گاز  فلفل  برطرف سازد.

دستکش پارچه ای بپوشید. اثر انگشت به لاتکس می چسبد و دستکش های چرمی اثر انگشت بر جا می‌گذارند .

آماده شدن

شما می توانید آب ، وسایل کمک های اولیه ، آگهی ها ، پرچم ها ، طبل ها ، سوت ها ، یک مگافون(بلندگوی باطری دار) ، سیستم صوتی ، در سطل به عنوان سپر ، برچسب ها ، رنگ اسپری ، شعله های آتش ، مشعل ها ،  ککتل مولوتوف ، توپهای پلاستیکی کوچک پر شده از رنگ ، را با خود همراه داشته باشید. ، چکش یا اسکنر رادیویی پلیس  را نیز در صورتی که گروهی حرکت می کنید میتواند همراه داشته باشید.

برای پاک کردن اثر انگشت از وسایل در صورتی که احتمال گیر افتادن شما می‌رفت از  الکلاستفاده کنید.  به جای تلفن معمولی خود از تلفن موقت استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که سابقه تماس و پیام های متنی شما را می توان در هر تلفن متصل به نام خود ردیابی کرد.

اگر  دستگیر بشوید نباید نگران باشید  اطمینان حاصل کنید که در صورت دستگیری یا جدا شدن از دوستان خود ، شماره تلفنی را در حافظه دارید تا با آنها تماس بگیرید.
خواندن جزوه بازجویی به شما کمک خواهد کرد که با تاکتیک های فریب و هراس افکنی که از طرف پلیس به کار گرفته می‌شود آشنا باشید و بی دلیل هراس به خود راه ندهید.  دانلود جزوه تکنیک های بازجویی

با دوستانی که با استفاده از سیستم دوستان به آنها اعتماد دارید ، همراه شوید. پیش از مواقع در مورد کارهایی که می خواهید انجام دهید و چگونگی برقراری ارتباط صحبت کنید. منطقه را از قبل برای اهداف ، مواد ، مناطق خطرناک و مسیرهای فرار قرار دهید. از قبل برنامه ریزی کنید که چگونه و کجا می توانید پراکنده شوید.